måndag 28 september 2009

Sega råttor och chokladhjärtan!

Idag har jag och Per varit som två sega råttor! Åt frukost först vid 11.30 tiden. Sappade igenom Tv`n och där fanns det så klart bara skit. Vi beslutade oss för att hyra en film. Har man telia Tv kan man det :) Män som hatar kvinnor blev det.

Mitt i filmen dök "mina" stalltjejer upp! Med en fin blomma och chokladhjärtan! Vi tackar så mycket! De hjärtan satt gott i munnen till filmen. Nu är Per nere och hämtar Julia, filmen är på paus. Jenny ringde och hörde om vi kunde ta Julia då hon skulle på hockey. Per ska också iväg på hockey så det blir jag och våra två tjejer hemma :) Mys! Synd det inte är fredag! Blir att vi tar fram lite gott i alla fall framför Tinas Cookalong, har lite snask som blev över sen i helgen. Lite får man fuska hihi spec när man är ena hemma! nu ska vi sega vidare framför resten av filmen! Härligt! Inte lång tid kvar förrän Per ska iväg på hockey och jag ska... ja.. amma och byta blöjor och när Ida sover... ska jag... eh.. sega :)

Men möjligen skulle jag ju kunna bädda sängen och slänga in en maskin med tvätt. Fixa nått käk till ikväll - blir nog pannkakor :) Har dess utom lite rester från gårdagens middag och rester i frysen! Köttfärs sås. Får se vad det blir. Äta måste vi i alla fall. Men det räcker som ansträngning tycker jag. Soffan är ju för himla härlig.

---------senare--------

Nu är Julia hemma hos en kompis och leker. Per är ute med killarna i familjen Södergren och kollar på HV71 som spelar idag och äter god mat. Per fick 4 fribiljetter från en kollega. Ida ligger och sover och jag njuter av att ha en stund framför datorn på egen hand och käka goda rester sen igår :) *Njuter*

---------senare-------

Kvällen är här och jag är dödens trött. Ska lägga mig nu. Antar att Per snart kommer hem men orkar bara inte vara uppe längre. Får passa på att sova, för jag ska om ca 3 timmar vakna för att ge Ida lite mat.

Natti natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar