fredag 11 september 2009

Fredag!

Inte för att dagarna spelar mig nån roll, men fredag betyder så mycket ändå. Det betyder godis på kvällen och ingen panik att familjen ska i säng tidigt. Det är så skönt! Idag när Per kommer hem så ska vi in och tråkhandla mat. Det är rena rama döden! Kl 18 ikväll så ska Dante få sin andra och sista omgång på sin vaccination för valpsjuka och vi passar så klart på att chippa honom också.

Imorgon är datum satt för bebis att kika ut, men det är nog bara att glömma. Jag känner på mig att jag snällt får vänta till slutet av nästa vecka eller veckan efter det! Jag har egentligen inget emot att vara höggravid trots alla de små besvär som hör till. Det är bara det att man väntat så länge nu på att liten ska kika ut att man är så otålig. Nu är den lille klar för världen utanför och vi är så spända på att se vem det är som gömt sej där inne i min mage för så lång tid. Vi är riktigt otåliga här hemma. Finns inte så mycket man kan göra. Jag har små konstiga tankar för mig när jag bara går här hemma.. Vi har några enstaka toalett rullar kvar, undrar om vi hinner använda upp alla innan bebis kommer? Det finns inte överdrivet många tabletter till diskmaskinen kvar, undrar om vi hinner ta slut på alla innan bebis kommer? Vårt tandkräm i tuben tar slut vilken dag som helst, hinner barnet komma innan jag plockar fram den nya? Sjukt eller vad?! om ni är fler med knasiga tankar - vilka som helst - så dela gärna med er så jag känner mig mindre puckad :)

Visste ni föresten att om man vill byta kön från kvinna till man, eller om en man varit med om en olycka och förlorat sin penis, så kan man plantera en penis på armen! När penisen sen vuxit ut ordenligt så kan man operera fast den där den ska vara! Fick jag reda på igår när jag stod och pratade med henne som rider Ronja lite då och då. Lika så gör man ju med öron, fast då får man inget öra på armen - då odlas den fast på en råttans rygg. Har jag sett på TV. Så det är SANT :) Hade dock sett coolt ut med en råtta som har en stor penis växande på ryggen!
Hmm löjligt inlägg tycker Per som just kom hem. Men vem bryr sej :) Är man hemma ena den större delen av dagen och väntar på att få ont, måste man ju nån gång skildra tankarna på annat håll. Vare sej det är löjligt eller inte!

------- Later ------


Nu är vi hemma igen från handla och vetrinär. Allt gick jätte bra! Dante var super duktig och sa inte ett pip varken när han blev vaccinerad eller chippad. Chippningsnålen är ju himla grov, men Dante kände bara lukten av köttbulle som vetrinärens fru höll i! Dante som aldrig ätit köttbulle förut blev ju så klart överförtjust!


Ikväll blir det IDOL :) Har saknat idol!


1 kommentar:

  1. Hmm, snygg bild;P

    Och jo, visst tusan springer man runt med knasiga tankar ibland haha! Men kan inte komma på nåt just nu=/ .. =)

    SvaraRadera