tisdag 8 september 2009

Flyttat hem!

Här har ni min gamla blogg: http://livetpafrimansgarden.bloggagratis.se/

Nu har jag flyttat hem igen! Jag har sen jag slutade skriva på blogspot längtat tillbaka. Jag hoppas att det inte kommer att strula denna gången. Vid några tillfälle så har en sida hängt upp sej och kommer upp om och om igen och är nästan helt omöjlig att kryssa bort. Hoppas det inte händer igen för jag har verkligen verkligen längtat tillbaka hit och jag hoppas på att kunna stanna :)

Nu är jag på den 40:onde veckan av min graviditet och jag vill inget häldre än att den lille ska komma ut! Jag själv börjar tro att jag kommer gå över tiden. Jag känner att jag mår för bra för att föda inom några dagar. För en gångs skulle så vill man ha ont! Riktigt ont!



Det nya här hemma är ju helt klart Dante , vår söta lilla blandras valp som är 12 veckor gammal nu. Vi har haft honom i några veckor och det funkar jätte bra. Ni kan tro att han är för söt. Det bästa Dante vet är att skälla på sej själv i glansiga föremål, som tex i en spegel eller annat där han kan se sin egen spegelbild! Näst efter det så finns det ju inget bättre än att bita i allt som går att sätta tänderna i. Är ju så när det är tänder som kliar och växer. Jag är dock lite orolig för att han snart ska tro att han heter "NEJ". Den tredje bästa är helt klart att jaga nån som springer Vare sej dom vill bli jagade eller inte så är det skit skoj tycker Dante. När det där ordet NEJ kommer är det extra spännande med all sen spänning i luften! Och små händer som försöker göra allt för att han ska backa går det bara inte att låta bli att hoppa upp och bita i dom. Ifall det inte går att komma år händerna så går man på benen och biter som en tok!!! SÅ SKOJ! - Tycker Dante. Och än en gång så får han höra det ordet NEJ!.. nja hör och hör.. :) Den fjärde bästa saken är att gräva! Överallt där det går att sprätta jord ska Dante vara och gräva! Spec i Pers ny rensade rabatt (eller land som det heter här uppe i småland) På femte plats kommer vi nog till att äta och sova! :)

Annat nytt här ute på Frimansgården förutom en busig valp så har vi fått hit två rid tjejer! En 85:a och en 82:a. De är båda från stan och tycker det är skönt att komma ut hit och rida. Toppen bra tycker jag som hela tiden velat haft en annan ryttare till Ronja nu när själv inte kunnat rida på länge. Det bästa är ju helt klart att hon älskar fjordingar och hon är så glad för Ronja och så mjuk och fin mot henne precis som jag själv är. Den andra tjejen Rider på Loke - Jussis häst. Och ni kan tro att det är skönt att det är två stycken vuxna!

Nått som också är ganska nytt är att Julia har börjat åka skolbuss! Hon tycker det är så skoj! Det som är det bästa tycker jag är att hon slipper de här långa dagarna på fritids efter skolan, det gör ju att vi får tillfälle att träffa henne lite mer och att man hinner umgås lite innan det är dags för bad och säng.

Nu ska jag återgå till min bästa sida på nätet - Familjeliv! Där hänger jag den mesta av tiden i väntan på att bebis ska bli redo att kika ut. :)

2 kommentarer:

  1. Kul med lite läsning igen :) Jag länkar dig från min blogg och bjuder in dig på familjeliv :) Kramkram

    SvaraRadera