lördag 12 september 2009

Dagen D

Yes! Idag är det dagen D. Men har bebis planer på att komma ut? N E J! Har inga känningar alls eller tecken på att liten vill ut. Jag vill inget annat än att få ont ont ont och åka in med ilfart till förlossningen och föda.

Idag har det varit synd om Dante. Han fastnade med huvudet mellan brädena som vi har vid trappan där ute. Och som han skrek! Fattar inte vad han skulle med huvudet där mellan. Jag höll på att torka mig efter duschen när Julia bara far upp som en pil och skriker Du måste skynda dej! Dante har fastnat.... HAN DÖR SNART! Jag torkar mig och klär på mig så snabbt jag kan.... inte nog så snabbt, för Julia hann fara upp för trappan och skrika på mig tre gånger. När jag kommer ner ser jag lilla Dante som sitter fast och är helt rädd. Per håller i honom så han inte ska backa och dra och få mer ont än vad han har. Jag tar över och Per springer för att hämta kofot och hammare. Efter bank och kras är Dante fri! Och så här snyggt ser det ut efteråt!


Efter att vi fått loss Dante äter vi frukost för att sen fixa ny hage till grisarna. Dom blir glada de små nötterna :) Grisar är himla kloka djur! Får locka dom med mat för att de ska kliva över gränsen där stänget varit från början. Tre av grisarna är rätt tuffa och vågar... men en av suggorna är skeptisk. Hon är inte redo än för en ny hage! Men det kommer. Hon ska bara ta sej lite extra tid, sen vågar hon också. På tal om grisarna så börjar det närma sej slakt för deras del. De har vuxit en hel del sen vi fick hem dom och ni kan tro det kommer bli fina bitar av dom!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar