fredag 25 september 2009

Hemma igen.

Nu har vi varit hos ortopeden med Ida. Det gick jätte bra. Hon har fått tyg på sin skena nu så den inte ska skava så mycket. Det gör ju så ont i huden när den gnider mot det gula gummit. 6 veckor är satt! Det blir inte mer sen! Tjohoo! Sen när hon är 6 månader så ska hon röntgas och då ska de kolla så allt är som det ska. Och snälla! Låt det vara bra!
Ida gillade inte alls att bada :) Hon tyckte det var tråkigt. Jag och Per tyckte i alla fall att det var som guld i öronen att se henne utan skenan. Och när jag tog upp henne från badet... oj oj oj vad mjuk och go hon var att hålla i. Att jag längtar till den 30 oktober! Det är då skenan ska av! Hoppas att oktober går fort. Lite lyx var att vi fick väldigt fritt i att välja tider nu i 6 veckor framöver. Så varje fredag förmiddag blir det bad för Idas del, och för Pers del blir det att bara jobba halvdag :)

Efter ortopeden smög jag inom till Family House för att se om där fanns knyttröjor till Ida. Det är den enda sortens tröjor hon kan ha nu framöver... och hon har en! Mamma och pappa kommer som sagt upp imorgon och jag vet hon köpt en också. Ska ut och leta på tradera för att se om jag kan hitta nån där. Fick i alla fall köpt två par byxor till Julia.

Såg att de hade öppnat Lindex i Eksjö! Ska se om vi kan ta oss dit nån dag nästa vecka. Får passa på då Per är hemma.

Just ja! Strax efter att vi kommit hem så ringde en kvinna från BVC. Hon hade en tid hos oss på måndag men ville höra om hon kunde komma som idag! Och så klart gick det bra! Ida har gått upp bra i vikt :) När hon föddes vägde hon 3390 g och när vi åkte hem vägde hon 3075 g och nu idag väger hon 3420 g. Hon äter bra den lilla tjejen och BVC kvinnan vad nöjd. Ska bli kul att se i slutet på nästa vecka vad Ida kommer väga då.




















Väldens bästa och stoltaste storasyster! På foto nummer två syns tyvärr inte Dante så bra. Men han lutar sej på Ida! Och det är SÅ gulligt!


2 kommentarer:

  1. Hej nan.
    Vill bara säga att lilla ida va jätte söt. Jag håller tummarna att det går bra när dessa 6 veckorna har gått.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket nanna. Det hoppas vi med. Kramar i massor!

    SvaraRadera