lördag 12 december 2009

Riktigt längesen jag skrev nu! Har lite tid över då allt flyttats två timmar. Per skulle vara snäll och sänka volymen på sin telefon när kl var 04 eftersom han hade en känsla av att jobbet skulle ringa honom, telefonen börja spela hans fruktanvärda (observera att jag upplever alla ljud som fruktansvärda kl 04 på morgonen.) ringsignal högt som f-n. Så Idas frukost blev kl 4 istället för kl 6 då hon vanligtvis äter sitt första mål mat. Den andra matstunden brukar vara runt 9 tiden och den blev givetvis kl 6 då Pers mobil ringde för andra gången och gasta för full hals, och ja... mobiler har hals! Ida blev pigg och låg och log och prata om vartannat. Mjölken den flöda och Ida hon log.. och allt blev blött och kallt! Sen somna hon om och jag gick ut till hästarna. Nu är klockan 9 och det är nu som Ida vanligvis börjar bli trött och strax somna och sova till ca 11-12 tiden. Men istället så är hon på väg att vakna. Vi får helt enkelt se hur dagen och kvällen kommer bli. Hoppas inte hennes perfekta rutin är pajad! Jag är så nöjd med den!

Barndopet var helt perfekt! Ida var så fin och vi alla var vackra! Det kändes speciellt att Ida bar klänningen som jag en gång själv har burit. Idas namn ska broderas in i vackert rött ovanför mitt namn. Där var en perfekt ledig plats just för henne. Ida fick underbara presenter och sällskapet var perfekt! Jag lägger in bilder i ett annat inlägg.

Badrummet är nästan klart. Nu är det bara elen kvar som ska sättas in sen ska jag ta ett färdigfoto. Det är jäkligt snyggt badrum och det är så skönt att kunna duscha i en normal miljö istället för nere i källaren.

Idag på förmiddagen ska jag ut och rida med Rebecca och Malin. Ska bli trevligt :) Sen kl 14 ska vi få vänner på besök. Roligt roligt

Just ja. Erik vann Idol! Tjohooo!! Per hoppades på Calle. Jag tyckte själv att Calle sjöng vinnarlåten bäst. Men på det stora hela tycker jag Erik varit bäst. Men Calle är den som utvecklats mest. Sen är jag osäker på om Calle kan bli bättre än vad han är.. medans jag tror att Erik kan komma j-vligt långt, längre än Calle om Calle hade vunnit. Något som är lustigt är att de pojknamn som vi hade innan visste att det skulle bli en Ida var just Erik och Karl (Kalle)

2 kommentarer:

  1. Jag hejade på Erik medans mamma och Erling tyckte på Calle.. jag och Erling satt där i soffan "Erik vinner. Nä calle. Erik. Calle" typ under hela pausen xD

    SvaraRadera