torsdag 17 december 2009

Idag kl 16 el strax efter kommer elektrikern. Tjoohoo! Ska bli så kul att det sista nu kommer bli klart. Sen är det bara dörren som ska fixas, tvättas och målas och sen list runt och till slut en tröskel. Sen är badrummet helt klart!

Idag var det isandes kallt! Blåser och snön yr. Sån kall isande pudersnö som bara piskar runt. Inte min favorit väder. Jag gillar alla årstider men det finns alltid nått som är jobbigt. Sommaren är härlig och det är nog den som kommer högst på listan om inte delad första plats med våren. Det jobbigaste med sommaren är att det ofta är så varmt att man inte kan rida mitt på dagen och alla de flugor som stör när man ska rida på kvällen och fästingar som katter och hund släpar in. Det bästa med sommaren (förutom att jag vant mig vid att inte ha långkalsånger) är så klart värmen, sola, bada och klä sig lätt, dess utom har man fyra veckors semester. Våren är underbar just för att man saknat den gröna färgen och att man vet att det snart är sommar. Man kan rida när man vill och hästarna tycker det är skönt med lite svalare väder. Jag kan faktiskt inte komma på nått negativt som våren (förutom att man snart ska lägga långkalsångerna på hyllan) Hösten är vacker att se på och man njuter av att flugorna dragit sej tillbaka och hästarna njuter. Det sämsta är all den regn, blåst och att det börjar bli kallt och mörkt (men långkalsångerna kommer på och det är ju skönt) Sen är det trist med de leriga hagarna. Vintern är den som kommer längst ner på listan. Jag gillar snö och det är vackert att se på. Jag kan känna mig lite pigg av den just för att det varit mörkt så länge och det lyser upp. Jag har inget emot att det är kallt med flera minusgrader, jag är bra på att klä mig varmt och med många lager och sen är det ju skönt när hagarna frusit så man slipper gegga. Men det värsta med vintern är dagar som denna.. när det blåser och snön yr. Inga kläder står emot den kylan om inte annat så känns det som om huden på ansiktet håller på att frysa till is. Vintern är också den dyraste månaden. Man får lönen innan den 24 dec och jul och nyår är dyrt. Sen tar det så lång tid innan man får nästa lön. Sen är det bara på helgen som man kan ta sej ut med hästen eftersom det är mörkt redan vid tre!

3 kommentarer:

  1. LÅÅÅNGKALSONGER!!!
    Dock äger jag inga :P
    Gud va skönt att badrummet är färdigt nu :).. Ha det bra i snöyran.. själv försöker man hålla sig inne så mkt som möjligt ;)

    SvaraRadera
  2. Mm Jag ÄLSKAR långkalsånger :)

    SvaraRadera
  3. mmmm fram tills det är + 20

    SvaraRadera