måndag 30 november 2009

Shopping och mindre Panik :)

Det gick bra på röntgen idag. Det var lite pinsamt bara.. Alla kläder undertill skulle av, men fick på mig en blå lång bred kofta. Lika dana som man har inne på förlossningen och BB :) La mig på sängen och den ena gubben (runt 60 år) som var väldigt käck och glad bad mig böja på benen och lyfta på baken så jag kunde få ligga på en svart platta. Sen skulle jag hålla ihop fötterna.. men sära så mycket jag bara kunde på mina knä. Han är snabb med att ta jätte mycket sängpapper som jag kunde ha mellan benen så jag inte låg så ehm..öppet..naket? Ja vad ska man kalla det?? Två foton blev det i alla fall. Sen skulle jag ta foto stående.. och då tänkte jag ju att detta kan ju inte vara lika pinsamt.. Yeah right! Det var ÄNNU pinsammare! Den andra gubben i samma ålder verkade lite nervös och fumlig gav mig en lång smal metallpinne som han lindat in med papper.. jag bara höll i pinnen och tittade på honom som; vad ska jag göra med den?? Men han sa inget. Den käcka våghalsige som var så rysligt oberörd pratar på som bara den och förklarar att den ska jag ha mellan benen.. så långt upp mellan blygdläpparna som möjligt, den ska sticka fram lite där bak och lite där fram. Jag gör som han säger, han kikar.. och den sitter GIVETVIS lite för långt fram. Så det fick jag ändra. Och har man papper så långt upp är det inte att bara peta lite så glider den bak.. nej nej nej man får ta och göra om allt från början. Två bilder blev det där också. Och sen var det klart! Allt som allt tog det 15 min. Smidigt. Så nu ska jag bara vänta på svar ifrån Eksjö. Bilderna skickas dit.

Efteråt mötte jag Gunilla nere i stan. Gick och kika i affärer och fick shoppat lite :) Roligt!!!

När vi kom hem så ringde Per på en bäddsoffa som han är inne just nu och hämtar. Heidi ringde igår och frågade om hennes kille också fick komma på fredag och sova över. Och givetvis får han det :) Men då fick vi tre sovgäster och en bäddsoffa är ju ändå bra att ha för framtida besök!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar