måndag 3 maj 2010

onsdag:

Åkte ner till Skåne i onsdags. Dagen började lite dåligt med att tåget var försenat över en timme! Men tiden gick fort med lek medans vi väntade. Jag och Per fick turas om att gå och bära på Ida och vi gjorde allt för att hålla hennes humör uppe. När vi klev på tåget fick vi hjälp upp av min gamla lärare från gymnasiet! :) Hon skulle ut och röka medans tåget stannade. Trevligt med nån att prata med under tågresan och det var verkligen ett kärt återseende. Ida var så glad hela tiden.. enda tills jag satte henne i bilen. Var ledsen hela vägen hem! Stackars min lilla sessa.. som jag led med henne! När vi väl kom hem till mamma och pappa var det bums i säng. Och det var efterlängtat med sömn.



torsdag:
Dagen efter hade jag och Ida en ensam stund. Så det blev att testa den nya vagnen! Den är helt underbar att köra. Jag ångrar inte en sekund att jag köpte den. Jag är super nöjd med den! Ida tyckte också om att sitta i den och verkar inte bry sej att hon sitter framåtvänd. Sov gott i den gjorde hon också.











När mamma kom hem så gick vi ut på en promenad till lilla lekplatsen.






Där fick Ida prova på att gunga och köra motorcykel och åka kase för första gången. Samt att leka i grusen.

















På kvällen så kom Nicole och Kosov med lilla Leona. De är så söta våra vackra flickor!










Fram med alla sakerna på gräsmattan för att få till den bästa bilden! Hehe





Leona fick också prova på att sitta i barnstolen för första gången! :)








fredag:

Dagen efter så skulle vi en sväng till Väla för att dels köpa skor till Ida. Känns inte så skoj att låta henne ha raggsockar jämt. Vi invigde välabesöket med en klippning efter frukost. Idas första klippning. Hon var jätte duktig! :) Och hon blev så fin!










Efter klippningen så fick hon åka på dammsugaren medans håren sögs upp. Skoj!






Ida letar skor på väla :) hihi

På eftermiddagen kom Anna på besök! Inte många veckor kvar tills deras lilla sötnos ska kika ut. Skoj med en ny liten kusin!














lördag: bjöd på ett efterlängtat besök av Katta! :) Lååång promenad och en snabbis inne hos mormor.



Tyvärr så sov Ida hela tiden då vi satt inne och pratade men mormor fick sett Ida när vi skulle gå hem. Då var det dags att vakna tyckte hon. Sen när vi kom hem var det lunch med goda mackor och sen åkte vi ner till Jette, Jonas, Sonny och Jonte.








Ida fick så söta saker av Jonte som han vuxit ur! Stort tack!








söndag:

Jessica hängde med för att vinka av oss.
Och tåget kom i rätt tid :)












När vi kom hem så sa Per att han köpt en halv gris. Styckad och klar! Så det var bara att sätta igång med en gång. Påse efter påse med fint kött! GOTT!







PUSS PÅ ER ALLA!

















1 kommentar: