onsdag 5 maj 2010

Igår malde vi ner mängder med kött som vi spenderade hela kvällen åt att tillaga. Fick låna Jussis och Annas köttkvarn eftersom den jag har är rätt klen.

Det pratas en hel del som sötsaker till små eller inte. Jag anser att det inte är hela världen om de får slicka på sötsaker.. tex glassen eller klubban eller smeten till sockerkakan. Bara det inte är i mängder och om det inte sker allt för ofta. Vi lever ett nyttigt liv med bra mat (i alla fall den veckan då Julia är här) och vi är långt ifrån soffpotatisar. Äter oftast bara godis på helgen och verkligen inga mängder. Påsen vi köper på fredagen är inte slut på söndagen.. men den tar så klart slut under veckan då jag oftast smaskar i mig den hihi. Både jag och Per är tunna och har inte den minsta antydan till att lätt gå upp i vikt så vi "tar för givet" att så kommer det också vara för våra barn. Vad jag egentligen ville komma fram till var att jag just nu i denna stund sitter och grämer mej över hur sablans långt vi har till Ikea. Vill köpa glassformar till att göra egen isglass. Snacka om nostalgi! Nu är ju ändå sommaren och värmen så pass nära att det kunde vara gott med en isglass lite då och då när man är sugen på nått kallt och saftigt. Sen är det också trevligt med en saftis som en efterrätt. Kollade lite på glassformar på tradera och andra olineshopar.. men det blir rätt dyrt med tanke på att de formarna på Ikea endast kostar 19 kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar