onsdag 12 maj 2010

Långhelg och massor med projekt.

Idag är det minifredag! Tjohooo! Det ska bli så gött att ha Per hemma på långhelg! Vi har ett fullsatt schema - som vanligt :) Per ska från jobbet ta med sej telestolpar och bygga oss en gunga. Eller ja.. tre gungor kommer det vara. Kommer se ut typ som på bilden :) Vet att jag inte är nån konstnär. Skoj med gungor är det. Hade velat haft en sandlåda också.. men jag tror Per har eldat upp den som Julia haft. Per är väldigt glad till att elda upp saker som han tycker är ivägen!
Sen ska dyngestackan köras ut. Potatisar ska sättas och äppleträden ska beskäras och Per kommer säkert gå loss med den sågen på alla andra buskar och träd han kan hitta. När han väl börjar så har han så himla svårt för att sluta. Undrar om han hinner med allt som han vill ha gjort?! Sen ska Per också ta hem en pall och kragar så att jag kan ha den i Ronjas hage. Vid varje regnstänk eller när karet ska bytas vatten så blir det rena rama gytjebadet och det är inte skoj för Ronja och ha sitt hö i det klabbet. Fast den där pallen skulle Per ha tagit hem nu i två dagar.. får se om han kommer ihåg att ta med den idag :)
Imorrn förmiddag kl 9 så ska vi ner på loppis. Får se om vi kan hitta nått skoj. Förra året köpte jag pärlor till Julia, en rygga med pall till Per och ett par raggsockar till ofödda Ida. Får se vad vi kan fynda i år.



2 kommentarer:

  1. fick du köpt de du ville haft igår?

    SvaraRadera
  2. Anna: Ja jag kom hem med allt jag ville ha. Plus solskydd till bilrutorna :)

    SvaraRadera