lördag 9 januari 2010

Ida har mjölkskorv!


Ida har fått mjölkskorv. Vi köpte en salva som den snälla damen på apoteket sa var den bästa! Jag gjorde som det stod på förpackningen. Gnugga in hela det drabbade området med salva.. Och sen lät det verka i nån minut för att sen tvätta av det! Det visade sej inte vara så enkelt. Det var enkelt att kleta in hela hjässan.. men att sen tvätta av det som kommit i håret visade sej vara näst intill omöjligt! Så efter ca 7 shampooneringar var håret fortfarande ganska fett och klibbigt.. Då kunde mamma roa sej med att göra x antal frisyrer med kammen. Och till sin stora glädje såg hon att skorvet minskat med ca 20%!

















































4 kommentarer:

  1. HAHAHAHAHAHAH vilket hår xD HAHAHAHA
    vilken söt unge asså xD

    SvaraRadera
  2. Heidi: Hehe hon är helt underbar min lilla loppa

    SvaraRadera
  3. Det är några roliga frisyrer man kan ge dom stackars utsatta barnen:)Jag har också sparat några roliga badkarsfrisyrer som jag har tagit på er barn när ni var små. Ska bara köpa en öööh vad heter detöööh en sån som man kan framkalla gamla negativa för att sen kunna lägga in dom på datorn :P LOL/Mamma

    SvaraRadera
  4. Mamma: Hehe jag hennes hår var lätt att forma när det var helt klibbigt :)

    SvaraRadera