söndag 24 januari 2010

Babysim!

Nu varje söndag så ska vi vara på babysim de följande 12 veckorna. Idag var det första gången. Allt gick så bra och det var jätte roligt. Både för mig och för Ida. Ida är ju glad för vatten från början. Men sen har jag också varit noga med att inte mesa för mycket med henne när jag badar henne. Det är så ledsamt när de är rädda för vatten. På babysim träffade vi också ett par som vi lärde känna på BB. Deras flicka föddes dagen efter Ida. Det var ett kärt återseende!
babysim idag fick vi lära oss hur man ska hålla barnet i vattnet när de flyter på rygg och på mage. Rygg var svårast tyckte vi :) Men det kan vi nog bli bättre på till nästa gång. Övning ger färdighet. Nu längtar jag som tusan till söndag! Trevligt att komma hemifrån och för göra nått tillsammans med Ida och andra föräldrar.
Bilderna kommer från Pers mobil då jag givetvis glömde min egen hemma. Han bad min tömma mobilen och då fick jag syn på denna! Detta är tre dagar innan Ida föddes! Och shit vad fet jag var!!!


8 kommentarer:

  1. Hej
    Ni ser ut att ha det jättemysigt.
    Jättesöta badbyxor som Ida fick.

    /Jette

    SvaraRadera
  2. Jette: Ja det var jätte härligt. Helt klart något som jag kan rekomdendera att prova på. Badbyxorna var _så_ söta på henne. Där fanns många att välja på i affären men när jag fick se dessa röda med vita stora prickar och blå volang så var valet inte så svårt :) Gillar starka färger! Jag försökte ringa dej i söndags tror jag det var.. Men du var inte anträffbar.. ringer dej i veckan. Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Hejsan gumman. Shit vad stor du var på den bilden. Måste varit riktigt jobbigt. Kul med bebisim :) Hoppas allt e bra med dig idag? Kram

    SvaraRadera
  4. Sarah: Kul att du tittar in här :) Ja fy, det var inte skoj att vara så stor.. men nu är vikten nere på det normala igen! Skönt och jag har bara fått kämpa lite. Ja det var verkligen skoj med babysim, så det kan jag rekomendera! Kram

    SvaraRadera
  5. Ja, det passade mig alldeles utmärkt! Det passar både en flicka och en pojke, dessutom är jag helt sockerfrälst i grodor^^ Jag vill också ha den där lilla grodhandduken som de har på H&M, men jag antar att den kan få vänta liiiite till -den vart inte så dyr, under 80 kr.... Sen vill jag ju inte att den ska riskera försvinna från sortimentet i heller... Niklas tittade också på den hihi. / Anna

    SvaraRadera
  6. Tack gumman. Allt bra med er idag?? Hur kallt har ni det nu?? Ni har väl kallare än oss :) Vi hade -15 i morse nu e det 17. Brrrr. Kram

    SvaraRadera
  7. Gud va hon ser ut att trivas i vattnet :).. på båda bilderna ligger hon där och ler :) ser jätte mysigt ut

    SvaraRadera
  8. Sarah: Jadå allt är kanon! vi har vinter som om det vore istiden!!

    Heidi: Ja hon var så avslappnad och nöjd hela tiden :)

    SvaraRadera