söndag 10 januari 2010

Eftersom symaskinen ändå stod framme sen igår är det ju lika bra att hålla den varm :) För några månader sen fick jag ett super gullit tyg av Gunilla och Dante har varit busig och bitit sönder en av våra plädar. Nu fick jag nytta både av tyget och den trasiga pläden! Jag klippte bort det som Dante vante bitit sönder och klippte en lika stor bit tyg och sydde ihop de båda! Det blev en gullig gospläd till Ida. Snyggt tyg på utsidan och mysigt fleece på undersidan.
Per har varit gottesugen och när jag bestämt sa nej till chokladbollar (efter som jag inte tycker det är spec gott, och ska man baka så gör man nått som alla i familjen gillar) ställde han sej och gjorde muffins. De blev kalasgoda!




5 kommentarer:

  1. Haha hårda bud=P
    Men jag håller med dig, det är inte spec. gott med chokladbollar... Muffins är mkt godare=) Kan man sen göra en citronfyllning och fylla dem med det lite och sen florsocker på toppen så hade de vart ÄNNU godare=P

    SvaraRadera
  2. Anna: Ja om det varit Julia som skulle bakat hade hon helt klart fått göra chokladbollar och naffsa i sej :) Då behövs det ingen varm ugn och spis. Mmm citronfyllning.. smarrigt!

    SvaraRadera
  3. En god efterrätt är också gott när man är gottesugen, jag har testat pennacotta, snabbt o gott och det bara slinker ner och lägger sig som bomull i kistan. Det finns så många himla goda (finns smaker för alla munnar)/Mamma

    SvaraRadera
  4. Ja det finns mycket gott :) Våran favorit efterrätt är en hemmagjord punsh glass med riven choklad.

    SvaraRadera
  5. Negerbollar heter det =)/ Bagarn.

    SvaraRadera