tisdag 20 april 2010

Symanskinens återkomst.

Jag hade i lådan en del filtar jag inte använt så mycket som jag ville ge nytt liv åt.
Som denna fisk filten Ida fått av Jonte. Så klart kom symaskinen fram. Jag är inget proffs på att sy men jag tycker det är himla roligt. Sen får man ju testa sej fram och ju mer man håller på, ju duktigare blir man!

Här kommer i alla fall mitt tips till er mammor och pappor eller mormorar och farfarar eller varför inte till alla mostrar och fastrar. Ja alla som känner nån liten knodd i barnvagn och som har fleece filtar hemma som inte används.. som behöver lite nytt liv och kommer att komma till stor glädje och nytta!

Lägg ut filten platt på golvet. Mät ut vart hålen ska vara till remmarna. Markera och klipp. Fleece fransar inte!

Sy en söm i fotändan bred nog att du får in ett snöre/band.

Sy antingen fast kardborre eller snören på långsidorna så du kan knäppa. Klart!

Och så här tjusigt blir det :) Perfekt till varm vår och sommaren! Sen också att ha under som extra värme filt till vintern!











4 kommentarer:

  1. Virre: Hehe då ska du inte granska mitt arbete :) Men tack! Känner mig nöjd och gjorde mitt bästa!

    SvaraRadera
  2. Vad smart av dig =) Väldigt fint det blev. Och vad duktig du är!

    SvaraRadera
  3. Tyckte väl att jag kände igen den....JÄTTEFINT.
    /Jonte

    SvaraRadera