söndag 18 april 2010

Sikket blåsväder det var igår! Inte alls skoj! Kallt som attan var det också. Hela natten har det blåst. Idag är det i alla fall solsken och molnfritt. Per hade hoppats på lite regn så han hade kunnat elda :)

Igår var Sandra och red på vår "bana". Satte upp ett hinder för att testa på att hoppa lite med Snobben. Inte så lätt att få till det om man inte värmt upp riktigt. Blir svårt då för både häst och ryttare. Sen klev Sandra av så jag kunde testa rida honom lite :) Och så mysig han är! Han är 23 år gammal, men inte ett dugg stel. Hoppas att han får ett långt liv. Sen efter lite ridning så kom jag igång med att plocka bland Ronjas saker i sadelkammaren. Blev att jag plockade lite runt om också... :) Slängde den gräsliga mattan som legat där inne och fick sopat rent. Blir ju lättare att hålla golvet snyggt också. Sen tog jag mig friheten och bytte plats på Snobbens och Lokes sadel. Är ju en hel kraftansträngning för korta Sandra att slänga upp sin sadel så högt upp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar