fredag 16 april 2010

Besök

Idag så ska Pernilla och hennes tre barn komma på besök. Ella 5 år och Clara och Agnes som är 6 månader. Trevligt trevligt. Sen kommer Julia med skolbussen och ikväll så ska hon piffas till då det är disco på skolan. Helgen blir det inget mer avancerat (vad vi vet än så länge) än att köra ut dyngestacken. Ska se om vi kan låna Hermans traktor. Nä nu är det frukost! Magen kurrar!

-------senare på kvällen------

Det var trevligt med besök från Pernilla och barnen. Rebecca kikade också in! När Penilla och co åkt hem smet jag och Rebecca ut till hästarna. Drog fram Ronja och Loke för att borsta av lite vinterpäls. När man väl börjar bortsa så smått så blir det att man fortsätter.. och ja.. givetvis kom saxen fram. Sist jag klippte Ronja blev det en rätt så regäl miss. Men denna gången är jag nöjd :) Både man och svans och lugg fick se på saxen så nu ser hon välvårdad ut igen. En häst (läs fjordning) ska alltid (enligt mig) se ordentlig ut i frisyren. Visst blir Ronja lite övervuxen hon med, men hon ser aldrig förskräcklig ut :) Lite foto tog vi också! Rebecca gör lite konster på Loke och har allmänt skoj. Roligt roligt!

När jag kom in var det dags för Julia att åka på disco på skolan mellan 18-20. Sen så ska det låta och snart film på ettan.

De va de de.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar