onsdag 7 april 2010

Ja jag lever :)

Nu var det en hel evighet sen jag skrev i bloggen sist. Men ni vet hur det är :) Ibland så tar jag en paus för att sen skriva som attan i några dagar.

Här hemma har vi firat påsk med mamma och pappa och mina syrror. Det var ett kärt återseende. Fyllt år har jag också gjort och jag har fått massor av saker som jag verkligen önskade mig när jag fylla år. Av Åsa och Lasse fick jag en stavmixer, av Per fick jag öronhänge. Av mamma och pappa fick jag en bakmaskin och en blus och strumpor. Av Jessica fick jag en mandolin och en troast maker! Till jul ska jag önska mig ett voffeljärn :)

Sjuka har vi blivit här hemma nu också! Både jag, Julia och Ida har hosta och täppta näsor och halsont. Per har bara ont i halsen. Får hoppas att han slipper det andra!

Wilmer en av Åsas hästar har blivit sålt. Upp till Göteborg Kanske blir det en western häst av honom :) En ny häst har köpts in. Sandras lilla Sassa ska säljas då hon köpt sej en isläning/tinker blandning. En söt gammal man som går tillsammans med Ronja. Tyvärr är Ronja rätt stygg vid honom men kanske beror det på att hon fäller som bara den och är lite tjurig just nu. Får hoppas att det blir bra mellan dom.

Vi har även fått svar från Idas röntgen av hennes höfter. Det var en liten skillnad på höfterna men det var inom marginal. Så när hon är 9 månader så ska hon röntags om igen för att se om det rättat till sej. Om inte så... ja jag vet inte vad man kan göra åt det.

Snart ska min yngsta moster Anna och hennes Niklas få barn. Det är beräknat till den 13 juni! :) Ska bli så skoj med en liten kusin och så otroligt skoj med en ny liten familjemedlem. Synd vi har så långt till varandra :/



3 kommentarer:

  1. Förlåt, ögonhänge?! =s ... Jag hoppas du menar öronhänge=P

    Har hon sålt sin Wilmer...? Var det inte den hon var så nöjd med? Och Frisern? Vad ska Julia rida på nu, Ronja? För jag gissar att Sassa var shettisen...

    Så e det när man flyttar bort från sin familj=) Men jag ser ju inte folk här oftare för att vi bor närmare....

    SvaraRadera
  2. Stackars dig som ska vänta enda till jul innan du får äta våfflor;-) När ni kommer hit så ska du få en försenad födelsedags present av oss...
    kram Jette

    SvaraRadera
  3. Anna:Hihi får skylla på att jag är täppt i däsan ;) Ja Wilmer tyckte hon om, men hon har andra planer :) Kunna köra par med Karisma, samt att ta föl! Julia rider på Ronja :)

    Jette: Ja och vofflor som är så gott! Fattar inte varför jag inte har köpt nån! Tjohooo en present!! *joggar ner mot malmö*

    SvaraRadera