måndag 5 oktober 2009

Törnrosa

Nu har Per börjat att jobba igen. Dessa två veckor som han varit hemma har varit så underbara! Det kändes lite vemodigt när han åkte tidigt i morse. Jag är i alla fall glad att Per tagit fritt varje fredag oktober ut när Ida ska till ortopeden.

Vi ska börja renovera badrummet här uppe. Det är minsann på tiden! Den är fruktansvärt ful och det är så gammalt! Men nu ska det äntligen göras :) Herman, en granne, ska hjälpa oss. Det kommer bli så jäkla snyggt. Vi ska åka till IKEA på fredag (tror jag det blir) och kika runt lite. En ny bil ska vi också köpa. Volvon håller på att ramla ihop och det är så tråkigt med alla de små summor det kostar för varje del som faller och behöver lagas.

Inatt har Ida sovit som törnrosa! Somnade vid 24 tiden och sov helt ostört till kl 6.30! Kanske beror det på att hon sover i egen säng? Detta är andra natten hon sover så länge och i egen säng. Annars har hon sovit hos oss. De säger på BVC att man ska väcka dom efter 4 timmar för att äta... jag gjorde det en gång och aldrig mer! Idas dag var helt förstörd! Bättre att hon sover och äter och är vaken när hon vill :) Då är vi alla glada och nöjda!

Du är en bra mamma åt Ida!

Kan man få en bättre komplimang?! Söta Julia! Jag blev helt rörd!


3 kommentarer:

  1. Bvc-tanten höll på att mörda mig när jag berättade att Alicia inte åt på natten när hon baravar 3 veckor. VAR FJÄRDE TIMME skrek hon mig i örat! Haha, jag väcker inte en sovande bebis! Dom vaknar faktiskt när magen kurrar, men inte fattar bvc det! Man ska ta allt dom säger med en nypa salt :P hehe.

    SvaraRadera
  2. Dessie: Nää väcka Ida som sover ska man INTE göra. Hon får sova så länge hon vill och får äta när hon vill. Äter gör hon ofta och mycket :) Det blir bara på natten som det går åt 5-6 timmar. Annars så blir det var och varannan timme :)

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera