lördag 10 oktober 2009

Ny bil!

Nu är Per och Julia iväg till Jönköping för att köpa en ny bil!

http://www.blocket.se/jonkoping/Wv_passat_03___79_500___23076955.htm?ca=17&w=1

Visst är den fin? Betalar 76.000 för den. Rätt hyfsat pris ändå.

Ida sover en stund nu efter att ha varit vaken i nästan 3 timmar i sträck. Hon har inte varit överdrivit ledsen som hon varit de tre senaste dagarna. Rätt skönt. Igår var det också en bra dah. Beror det på att Per är hemma och jag kanske är lugnare? Känner mig inte spec jätte stressad.. Ida blev i alla fall vägd igår och väger hela 3812 gram :) Längden får vi veta den 30 okt när skenan åker av. Ska bli super roligt att se hur mycket hon har växt. Jag har i alla fall sett att hon inte kan ha 50 kläderna längre och vissa 56 kläder är också försmå. Nästa fredag hos ortopeden så ska hon få en annan skena, en storlek större. Den hon har nu är på gränsen till för liten men doktorn valde ändå att hon skulle ha den en vecka till. Vi längar mer än nånsin till att den ska av. Där skenan inte trycker, dvs i ryggslutet och över halva baken är hon helt svullen! Såg det i fredags! Det var inte alls roligt ;( Ont gör det säkert också. Sköterskan sa att vi skulle smörja in med zinksalva och lägga lakan mellan salvan och kläderna så skulle det ta ner svullnaden. Och sen NÄR började man använda zinksalva på svullnader!? Eva-Marie på BVC tyckde det lät väldigt konstigt och tyckte inte att det var nått som vi skulle testa. Den sköterskan på ortopeden är lite, ja vad ska man säga... puckad! Snålare och snorkigare människa får man leta efter. Men men tre besök kvar sen är det byebye till dom! Hihi

Igår ringde telefonen... Julia svarade
J: Hej det är julia.. Va?.. Hallå? Vem e de?.. Jag hör inte vad du säger! Hello? One two three.. hello?..
Sen la hon på efter alla ord hon kan på engelska.
Skönt att Julia svarade tänkte jag, säkert det där stockholmsnummret som bara ringer för att sen lägga på! Jävla föräsäljare, de kan minsan stå ut med att Julia svarar och spelar apa med dom. HA!!

-----Ringer igen----

Julia svarar..
J: Hej det är Julia, Hallå?.. men vem e de? Jag förstår inte vad du säger. Hello, one two hello. One two three. Va? Sousannè? Vad säger du egentligen? Hello?? Hello? Sousannè?

Julia kommer upp till mig och säger. Alltså det är en nån här. Men jag fattar inte vad han säger!Han säger nått konstigt!

Jag tar luren och det är min morfar i telefon :) Han kommer och hälsar på på söndag! Ska bli roligt!


Sen på kvällen tänkte vi köpa pizza. Men det behövdes inte för Åsa ringde och frågade om vi ville ha paj! Så så god den paj var! Mums! Riktigt trevligt hade vi! Tack för ett mysigt avslut på dagen. <3

1 kommentar:

  1. Svägerskan brevé....11 oktober 2009 kl. 01:27

    Jag skrattar så tårarna trillar när jag läser det Julia sa till din morfar. Bara älskar den ungen.... kan se det precis framför mig... när hon står där och pratar sin engelska.. he he..
    Tack själva för en trevlig fredagskväll.. Kram

    SvaraRadera