fredag 2 oktober 2009

Slakt

Idag ska vi slakta grisarna. Blir mycket jobb. Per är och hämtar bord som vi ska ställa upp i Åsas och Lasses garage. Det är där vi ska vara imorrn när de ska styckas. Per ska stycka och jag och Julia ska mala! Blir mycket jobb. Massor med mat!

Till er som vill se bilder från slakten så hänvisar jag till Åsas blogg!
http://afn70.spaces.live.com/blog/cns!AC87EF1E6AA1E3F!2237.entry

Ronja och de andra hästarna i stallet går fortfarande ute på natten. Ronja har redan tagit på sej den snygga höstpälsen :) Det gör hon snabbt och det är jag glad för, då är jag säker på att hon inte fryser. Pälsen är super tät tjock och så fin att inte ens regnet tränger igenom! Den kommer dock bli ännu tjockare när det blir vinter och kallt på allvar. Då ser hon ut som en isbjörn. Nästa vecka ska vi både hämta hö och torv, och sen är det dags för våra kusar att få gå in om natten.

3 kommentarer:

  1. vaddå "Erik är bra"? jag fattar inte...räknar han plåtar hahaha
    jette

    SvaraRadera
  2. hahaha
    okej nu fattar jag ....DEN Erik. Jag trodde du menade bror min hahaha...blev helt nervös.
    Jo Erik är skitkass!!

    SvaraRadera
  3. Jette: Haha nää sånna "freaks" har vi inte i familjen som räknar plåtar.. Eller?! Har du skaffat dej ett nytt intresse? ;)

    SvaraRadera