torsdag 15 oktober 2009

Gårdagen..

var inte minst sagt spännande. Jag sparkade ut Dante för att han var dum mot Sigge och för att jag skulle städa lite. Lika bra att passa på medans Ida låg och sov. Efter att jag hunnit få undan lite både uppe och nere, vaknade Ida för att ära lite. Efter hennes matstund tänkte jag att det kunde passa med en promenad. Packade ner Ida i vagnen och går ut för att koppla Dante... Jag ropar Dante!!!! Nopp ingen Dante kommer... jag ropar igen.. Daaaaante!!! Ingen Dante kommer. Jäkla hund! Ut med vagnen och går en sväng och ropar lite då och då. Jag ser ingen Dante. Jag ringer till Per och berättar att jag slarvat bort hans hund. Jag går hem igen och hoppas på att han ska sitta utanför dörren. Men nej, det gör han inte. Efter nån timme kommer Per hem på arbetstid och kör en runda för att se om han kan se honom. Dante är spårlöst försvunnen. Vi kommer överens om att jag ska ringa polisen om Dante inte kommit hem efter nån timme. Efter nån timme ringer Per och säger att han är på väg hem. Två timmar innan han egentligen slutar. Han ska leta efter Dante. Jag ringer polisen och just när jag slagit polisens nummer hör jag från dörren... kraffs kraffs.. Jag öppnar och vem står där?? Jo Dante!!! :) Jag kanstar mig efter telefonen och ringer Per och säger att han inte behöver komma hem och leta efter Dante. Men nu var han så pass nära att det inte kändes kul att vända.

Och när min älskade kommer hem... Tar han en sväng om med dammsugaren :) Söta gulleplutt! Och när jag ser honom ta en sväng om med dammsugaren så ser jag än en gång varför jag älskar honom! Och ser än en gång att han är mannen i mitt liv :) Tänk vad mycket en dammsugare och skön humor och vackert leende kan göra!

Och när Ida somnat och Per säger han ska fixa nått med bilen så passar jag på att duscha. Ida sover ju ändå minst 30 min. När jag är klar och håller på att torka mig så hör jag Ida gnälla. Snabbar mig på med kläderna och hör sen hur det knackar på dörren. Jag öppnar... ingen där... Ida är tyst, jag kikar ut genom fönstret.. Nej ingen där. Nån bil hörde jag inte heller. Kikar i vagnen och Ida ÄR BORTA!! Fan! Nån har snott min unge! Kollar ut genom fönstret igen för att se om jag ser den jag ska DÖDA! Tittar i vagnen igen.. och fram bakom hörnet smyger han fram, Per med Ida i famnen! Den jävlen! Han ville bara lära mig en läxa.. att ha dörren låst och att inte öppna ifall nån... eh... idiot skulle komma och knacka och ja.. vi behöver inte gå närmare in på det :)

Ida har också testat sitt babygym som hon fick av Jette och Jonas :) Detta är iofs tredje gången hon testar den. Och när tårarna inte är framme så får man passa på att ta fram kameran!Hon får ligga på en extra filt så det inte blir så hårt för henne i ryggen.

*Älskar*







2 kommentarer:

  1. Hej min vän! Hitta hit och vill då passa på att gratta till ert lilla under. Söt liten tös, förstår att du har det bra och det unnar jag dej med hela mitt hjärta. Vi saknar ljuset och den glädje du spred omkring dej men viktigast är att du är lycklig. Roligt för alla runt dej som får ta del av den fina person som du är. Lycka till nu i ditt nya liv. Stor varm kram/Lillemor o Rolf

    SvaraRadera
  2. Lillemor o Rolf: Ni underbara! Du kan inte ana så mycket jag saknar er alla och jag tänker på er jätte ofta. Det finns inte många familjer som är så fina som ni! Ni är så fina förebilder. Kul att du hitta hit och tack så mycket för lyckoönskningarna! Varma kramar <3

    SvaraRadera