fredag 9 oktober 2009

Fredag - Bada Ida och hålla mjuk bebis :)

Hejsvejs!
Det är full rulle här på höglandet. Dagarna går förvånansvärt fort fast att jag inte gör så mycket annat än att bara ammar och byter bralla och tröstar och myser. Ida har nog kommit in i en tillväxt period, för jag tycker inte hon är helt nöjd. Hon äter bra och äter ofta men sen rätt vad det är så blir hon ledsen. Hon rapar som hon ska, men kanske fått hon ont i magen i alla fall? Sen rätt som är det så blir så glad och så härlig! Inte alls kul när hon gråter och vad man än gör så slutar hon inte, ren blöja, mat, snutta, gosa, titta sej omkring, ligga ner, sitta mer upprätt, kolla så inga kläder sitter obekvämt etc..

Idag ska vi i alla fall till bvc för vägning och till ortopeden för badning! Så fredag, veckans höjdpunkt då jag ska få hålla mjuk härlig bebis igen <3

Jag beställde koppel av min moster Jette till Dante! Så jäkla snyggt! Med i paketet hade hon skickat med lite kläder till Ida. Byxorna har hon på sej idag när hon ska till doktorn :)
En pissig sak med kopplet är att det står Markoolio på det! Och jag bara HATAR honom! Han är en tönt som är kass och ful och rövvisande... tönt som gör kasst barnprogram! Hur man man ens gilla honom?... kolla bara!
Men i vilket fall... kopplet är jävligt snyggt och ni kan tro jag längtar tills vi får hem halsbandet!



http://www.ladyochlufsen.se/

(Ber om ursäkt för mitt fula språk, och OM Markoolio skulle läsa.. du är säkert trevlig i vanliga fall.. men det här barnprogramet?? Jag fattar det inte!)

Ja just det! Har betsällt en bok! Längtar tills jag får hem den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar