fredag 13 augusti 2010

Lyckodag!

Igår var verkligen en lyckodag. Jag har alltid sagt att jag haft bra flyt i livet. Antingen har jag bara en j-vla tur när det verkligen gäller.. eller så är jag faktiskt ganska bra på att ta rätt beslut :) Visst har även jag tagit en hel del felsteg och verkligen vrickat foten på mej själv.. men mina "misstag" har tagit mig hit där jag är idag. Det är något jag ofta tänker på hur hamnade jag här? Om jag inte träffat henne, hade jag träffat honom då? Om jag inte vart med om detta, hur hade jag då hanterat den situationen som ledde till..? etc.

Aja.. åter till m i n lyckodag. Inte nog med att Anne på Grönkulla som jag nu följt slaviskt i nån enstaka vecka kysste Gilbert och äntligen insåg att hon älskade honom och han inte kunde älska nån annan än henne så ringde Eva igår och gav mig jobb till den siste december! Ojoj vad jag ville jubla rätt ut i luren, men jag höll mig kylig.. och smicker fick jag också så det hette duga och jag hade gärna skrivit ner allt hon sa om att jag är så positiv och glad och att jag har så många års erfarenhet av en bra fungerade förskola sen tidigare och att jag gått så bra kurser och hur mycket jag brinner för förskolan och att jag är van vid dokumentation och alla de saker som kändes viktiga för mig som var så värdefulla etc.. men det hade varit för skrytsamt ;) Och inte nog med det.. det var en tjänst på 50% jag hade sökt, men ville ge mig den tjänst som var på 80% - bara för att jag är så bra :) Någon som också är lycklig är Per. Han ser mycket fram emot att vara pappaledig till siste december. Nån som är mindre lycklig är Pers chef.. och nån som verkligen inte kommer bli lycklig är damen på försäkringskassan som jag ska ringa till när Ida sover middag. Det kommer inte va poppis att ringa och säga att jag börjar jobba på måndag och pappan ska gå hemma. Så alla de dagar som pappa skickade över.. ska han ha tillbaka och klabba klabba klabba klabba :) Aja.. de är där för min skull och de har själva valt sitt yrke. Nått som jag ska lova mig själv är att om damen som svarar är otrevlig på nått sätt.. ska få höra det! Inte på nått aggressivt sätt utan mer alltså förlåt om jag avbryter dej, men jag förstår att det nu blev lite klabbigt att reda ut, men du behöver inte vara otrevlig i telefon. Och skulle inte det hjälpa så jag tror jag behöver ditt namn och namnet till din chef och sen vill jag att du kopplar mig till nån annan.. Men det kanske är dumt. För om nästa dam är lika otrevlig så ska jag säga samma sak och då kanske jag blir sittande i telefon hela dagen och det är jag inte så sugen på! Av alla de gånger jag ringt till försäkringskassan vid sånna här ärenden så har jag bara stött på en som faktiskt var trevlig och hjälpsam! Och ja.. det fick hon höra! :)

Igår var vi rätt många som red ut på häst. Malin på sin Dawing, Jag på Sandras Snobben, Nettan på sin prins, Becca på Åsas Parell och vad hette hon nu igen på min Ronja :) Rundan var trevlig och jag och Malin tog oss en extra sväng för att låta hästarna springa av sej lite. Jag bytte då så klart till mig Ronja! :)

3 kommentarer:

  1. Jisses, jag har exakt samma tankar=P Hade jag inte gjort det ingreppet månader innan jag mötte Niklas hade jag aldrig vart på harrys den kvällen;) o.s.v

    SvaraRadera