onsdag 11 augusti 2010

Igår var det en extra härlig dag. Inte nog med att våran ridtur var fylld av lycka. Både Nettan och Becca fick sina hästar upp i trav. Det låter inte mycket för världen.. men Nettans Prins är bara tre år och är så super duktig och härlig. Över diken och vatten och stockar och sten går han över som ingenting. Riden blir han som om han hade haft en ryttare på sej sen födseln. Parell går det också super bra för. Han är 5 år gammal och har varit lite riden på förut innan Becca satt sej på honom. Becca blev också fylld av lycka när hon kom upp i trav och det är lätt att förstå. Vem har inte drömt om att sitta i en trav på den vackra sagohästen friser? Underbart kan jag säga er att se deras leende när vi saktade av till skritt. Sen så klart ögonen på två stolta ägare till Prinsen och Parell. Åsa och Ingvar satt på vagnen bakom Karisma. Julia var så klart också med.

För flera veckor sen när jag kikade på arbetsförmedlingens hemsida så såg jag att de sökte en tjänst här i Anneberg. Jag var ju så klart snabb med att söka den eftersom den bara innefattade tre korta perioder. Den första perioden var ca50% - jobb må, on, fr. Sen var det 100% en period och sen 50% igen. I förrgår ringde Eva som är rektor på skolan och erbjöd mig ett vik nästa vecka som jag så klart inte kunde tacka nej till. Igår ringde hon och bjöd ner mig på en intervju ang tjänsten jag sökt!! Så kl 14 idag.. Håll alla tummar och tår och tassar och hovar och klövar ni kan hitta! Det har varit en del sökande men jag hoppas hoppas hoppas

Och vet ni.. det ser ut att bli ganska fint på lördag ;)

4 kommentarer:

  1. Sussane varför söker du inte om att skriva både du o anna har ju en stor talang att skriva böcker eller till barn o hitta på .. prova .......
    JOTT

    SvaraRadera
  2. Ingen författare direkt=P11 augusti 2010 kl. 10:40

    Skriva böcker=s HAHAHAHAHA!!! Nääääää=P Jag har skrivit några dikter som verkligen inte är utav världskalss - inte ens Rösaklass XD ....

    SvaraRadera
  3. Jott: Tanken har slagit mig :)dock ska man inte avslöja förmycket.. kanske nån snor ens idee hehe

    Virre: Tack!

    SvaraRadera