tisdag 9 februari 2010

Nu har jag ändrat mig igen ang dopklänningen. Jag fick numret till en äldre kvinna i ormaryd som tydligen skulle vara en fena på att brodera, och skulle inte hon ha en maskin så skulle hon garanterat känna en som hade en. Jag ringde den äldre kvinnan och fick namn och tele nummer till en annan som bodde utanför Vetlanda som hade en maskin som kan sy in namnet. Men Per tyckte det var för långt för att köra. Sen ringde jag Sannaz i Åstorp som har maskin och de broderar även förhand, men det skulle ta längre tid och jag vill ju gärna se resultatet innan jag åker hem, hon kunde ta emot klänningen på torsdag och ha den klar till lördag. Men nu har jag ändrat mig igen. Ringde kvinnan som jag fick kontakt med aldra först. Hon ska tydligen vara en fena på att brodera vackert förhand.. och först ville jag haft maskinskrivet namn.. men har nu ändrat mig. Det ska bli handbroderat i vackert rött. Klänningen ska vi lämna till henne i början på nästa vecka.. sen ringer hon när den är klar. Efter det så skickar jag ner den till Nicole som är nästa på tur att ha den. Usch att man ska ha så svårt att berstämma sej.. man är ju så rädd att det inte ska bli bra eftersom man inte sett några färdiga resultat som personen i fråga har gjort. Men nu lägger jag klänningen i ormarydsdamens händer. Hon har lååång erfarenhet och haft egen syshop och är med i en syklubb/förening, jag får helt enkelt lita på att det blir bra och att hon är duktig.

Annars? Ja annars åker jag ner till skåne imorrn. :) Ska bli super mys. Har dock en viss känsla av att jag bara kommer ha tillfälle att gosa Ida när hon är hungrig.. Både nyblivna mostrar och nyblivna mormorar och morfarar kommer vilja ha henne och sen alla andra som vi kommer träffa. Men det gör inget :) Det ska bli roligt att träffa alla kära! Per ska tycka det ska bli skönt att få gå och lägga sej när han vill. Han har jobbat över massor både december och januari och har aldrig riktigt fått tillfälle att ta igen sej. Dels för att jag är sällskapssjuk om kvällarna och om helgerna vaknar vi tidigt för att Ida vaknar tidigt.

Nu vaknar mitt lilla troll... hon sover inte mycket den :) Vaken ca 4 timmar och sen tar hon sej en tupplur på ca 45 min!

4 kommentarer:

  1. Mormor hoppas du vill ta en liten promenad upp till henne...

    SvaraRadera
  2. Klart jag gör det.. hon är ett givet besök :)

    SvaraRadera
  3. det ska bli så kul att få ner Ida och dig hit till skåne :D Har saknat er nått enormt :D

    SvaraRadera