onsdag 3 februari 2010

Lite snabbinfo om allt möjligt.

Hackspetten har fått ett namn - Inge! Anna kom på det, och jag tyckte det passa. Dock envisas Per om att den ska heta Hacke, vilket är för fantasilöst enligt mig. Men Inge it is!

Ida tyckte inte det var lika roligt med babysim som sist. Hon var trött och inte alls på humör med att göra annat än att flyta runt på magen på mammas eller pappas händer. Sången var tråkig och det var jobbigt med ryggsim och det var inte alls skoj när pappa skoja.. Blir nog bättre nästa gång. Det var inte alls lika många denna gången som första. Antar att det beror på vädret. Snö snö snö snö djup vit kall snö!

Det har löst sej med dopklänningen. Hoppas jag.. Ska köra ut med den i veckan till en kvinna utanför vetlanda. Nu får vi hålla tummar och tår på att allt klaffar och blir som det ska så jag kan ta den med till skåne.
Och på tal om skåne så är biljetter bokade. Jag och Ida åker ner med tåget sent onsdag eftermiddag och åker hem söndag förmiddag nästa vecka. Ska bli kul att träffa alla och det ska bli skönt att få längta hem :) och längta efter Per.

När jag släppte ut Ronja igår stannade hon till hos Parel och skulle nosa på honom. Hon ställer sej redo att kissa.. snabbt som en vessla var jag framme och knuffa ut henne innan hon hann kissa på golvet. En pöl på golvet är det sista jag har tid med på morgonen! Idag när jag släppte ut henne så istället för att gå raka vägen till sin fuskost (hör och häpna), gick hon ner till hagen där Parel står. Nosa på honom.. höjde på svansen på ett sånt ädelt vis *s* som bara Ronja kan och gav sej ifrån små lätta, snygga skutt och skrik. Parel blev så klart förtjust och höjer huvudet högt och lyfter på läppen och sänker... ehm.. annat... Det är minsann inte mycket som kan distrahera Ronja från sin frukost.. men en snygg friser kan så klart. Ja den kärleken! Ronja är så förälskad hon är i honom och det syns så tydligt när hon är kär. Hade jag inte tagit henne i luggen hade hon kunnat stå där hela dagen och mumsa på honom.. om det så skulle innebära svält!! (OBS, för Ronja skulle det innebära svält att vara utan sin frukost)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar