onsdag 7 juli 2010

En snabbis igen...

Nu har det gått lång tid igen sen jag bloggade. Midsommar har varit och vi har varit på en liten semester nere i Skåne.
Midsommar firade vi hemma med vänner. Jessica min syster kom också upp och det var riktigt skoj att ha henne här. Dagen började med att Malin och Stefan och deras dotter Sandra kom upp. Sill och potatis och annat smått och gått. Sedan gick vi ner till hembyggdsgården. Köpte lotter och fiskade i fiske damm så det stod härliga till. När vi kom tillbaka var det jordgubbar och tårta. Lite senare kom Danne och Lena och då tändes grillen. Mycket trevligt och allt var så lyckat!
Sen har vi ju varit på semester i Skåne. Stugan var jätte fin och hemtrevlig och vi är glada att vi valde stugorna i Kågeröd. Vi bodde väldigt privat och det var skönt att Dante kunde gå fritt.

Den första vi besökte var mormor. Det var ett kärt återseende och vi behövde låna sängkläder som vi hade missat att ta med oss.

Dagen efter hälsade vi på Anna och Niklas och den nyaste kusinen Brian. Så söt och då bara 11 dagar. Tyvärr glömde jag min mob så jag fick inga bilder :( Men mysigt var det att hålla bebis och fast att Ida inte ens är ett år gammal så längtar jag efter en sån liten hehe. När vi pratat och druckit lite cola så åkte vi till city gross och familia och vi passade på att ta en milk shakemc donlad.
På kvällen så var vi och åt middag hemma hos Jette och Jonas tillsammans med några vänner till dom. Så gott och så super trevligt.

Sen har vi varit på stranden. Var i Landskorna där det är så väldigt långgrunt..just för barnens skull. Där behöver man inte bekymra sej för strömmar eller djupa vatten eller för att frysa :) Vädret har ju varit perfekt!
Nicole och Leona har vi lekt med på busfabriken. Riktigt mysigt!! Det var för varmt att vara ute. Visst var det varmt att springa runt på bus.. men ändå svalare än utomhus.

Julia ser något slukad ut hehe!!




-----------------------
Imorgon kommer Nicole och Leona upp på besök några dagar. De ska stanna till tisdag. Ska bli jätte kul skoj och jag längtar tills Per ska hämta dom på stationen imorgon. På fredag så ska vi till visingsö och cykla och åka häst och vagn. På lördag så ska vi på skördefest uppe hos Lasse och Åsa. Mycket trevligt!! :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar