fredag 23 juli 2010

Gårdagen:

Dante väntar på att jag ska kasta iväg bollen :)

Igår kom Ronja, Snobben och Daving till den nya hagen. Ekedungen och trädgårdsgäret är uppätet.
Alla hästarna verkade glada och nöjda.
Söt Ronja hehe


Potatisen som vi satte i våras blommar för fullt. Det är både tidiga och sena potatisar som vi satt.


Igår tog jag mig en ridtur tillsammans med Åsa och Anette. Åsa och Anette hade sadlarna på men ledde sina unghästar i grimskaft. Flugorna var som tokiga fast att vi hade sprayat med medel. När vi kom tillbaka till stallet fick Ronja bytt ryttare. Julia tog sej en sväng i paddocken. Åsa hoppade upp på Parell. De ser så fina ut och det är så härligt att se Åsa på ryggen för omväxlings skull. När Åsa var klar testade jag på att rida på Parell.. och så högt det var!! :) Är van vid lilla Ronja och då är det skillnad och komma upp på en hög friser! Jag kan ju lätt säga att det inte var sista gången jag satte mig på honom! (bild kommer)
-----------------------------
Idag är Julia med Åsa på premiering, det var meningen att jag och Ida skulle följt med. Runt halv ett fick hon en hostattack som vägrade ge med sej! Till slut letade jag fram hennes puff och gav henne lite medicin och sen lite vatten att dricka. Tyvärr blev Ida pigg av lampan som tändes och av puffen och drickan och somande inte förrän.. kl ?? Min tidsuppfattning försvann runt två då jag svävade mellan sov och vaket tillstånd samt huvudvärk och yrsel.
Ikväll kommer Becca och det bjuds på ridtur! Ska bli härligt :) rida har jag fått tillfälle till i två dagar på raken.. detta blir tredje och det känns underbart!!!!!


1 kommentar:

  1. inte ett dugg avis å dig som får/kan rida. vill med...

    SvaraRadera