torsdag 10 juni 2010

Tiden går så fort!

Kan inte fatta att Ida snart är ett år gammal! Jisses.. det var ju igår jag födde henne!

Man tror inte att små barn kan nått mer än att pilla på saker och gnälla och skita i brallan.. Ida lär sej nya saker varje vecka. Varje vecka kommer hon på nya sätt att fånga vår uppmärksamhet på. Ida när jag var ute och gick så satt hon i vagnen och SJÖNG! Inte med ord.. men med sina ljud. Kanske sjöng hon inte.. men det lät faktiskt som det. Hon tränar sin balans hela tiden.. och bara på en vecka så börjar hon gå i sidled längst soffan och snart kommer hon säkert också att gå från en möbel till närmsta möbel. Hon har redan nu velat testa sin balans så pass att hon vill släppa helt.. dock än så länge "bara" i soffan och sängen.. för ja -hon fattar att där är mjukt och hon inte kan slå sej :) Inte för att hon har nån direkt riskinsikt.. men det förstår hon i alla fall hehe.

Åh vad jag saknar att vara gravid! Detta är bara ett år sen ca som detta fotot togs! När jag tänker på allt jag har kan jag inte fatta att jag faktiskt lever det liv som jag alltid drömt om och pratat om. Fast det är ju klart... Per är inte Sally i Dr Queen och inte är han Zorro heller.. eller macgyver.. Men ändå min! *Älskar*

6 kommentarer:

  1. Fint skrivet! Jag slås också ofta av den tanken, att jag verkligen lever precis det liv jag alltid velat ha. Tänk att man kan vara så lyckligt lottad! (Det finns bara två saker jag önskar, för att mitt liv skulle vara HELT totalt perfekt och komplett: ett barn till, och att få vara lite friskare. =))

    SvaraRadera
  2. Ja, tiden går verkligen fort.. i morn är Theo 9 månader... =O
    Som du säger - det händer något nytt varje vecka..!

    SvaraRadera
  3. Jag saknar oxå att vara gravid, inget nytt på den fronten?? Här kom mensen idag :( tråkigt men det är bara att fortsätta :)

    SvaraRadera
  4. Saknar också o va gravid, men vi får tänka på att vi har dom finaste på utsidan =)
    Tiden går så sjukt fort, man måste uppskatta varje sekund!

    SvaraRadera
  5. Nej inget nytt här :) Detta är det fjärde aktiva försöket och vi vet om 2 veckor ca :) Kanske är fyra vårt lyckonummer!

    SvaraRadera
  6. Linda: Ja ni har haft det jobbigt på den biten, det förstår jag. Men man ska inte ge upp hoppet.

    Sofie: Ja vi har de finaste på utsidan. Verkligen!

    SvaraRadera