onsdag 9 juni 2010

Lite bilder och uppdatering :)

Som vanligt så kommer det en massa bilder i en enda röra. Det har ju hänt en del sen jag bloggade sist. Har varit en sväng nere i skåne och hälsat på Anna. Trevligt! Emma vår granne skulle jobba i Höganäs och erbjöd mig och Ida en plats i bilen ner och hem igen. Jag och Anna fick hittat på en del. Varav vi spenderade en hel dag åt bara shopping på både Väla och Familia.
Jag och också pillat ihop en vagn till Ida. Vi hade två vagnar som bara stod.. En emmaljunga vagn sen Julias tid med slitet tyg och en brio vagn som vi fått av Jette och Jonas med en trasig broms. Av med tyget från brion och in i maskinen för en tvätt. Sen målande jag Emmaljunga vagnen svart med hammarlack eftersom den blå färgen var skavd på sina sällen. På med brio klädsen och vips så hade jag en hel vagn. Den vagnen är perfekt när vi bara ska gå runt här hemma på gården.
Sen har jag blivit morsdags firad. En fin blomma stod på bordet och väntade på mig när jag kom hem från skåne
--------------------------------
8/6
Igår skulle jag göra scones till frukost. Medans jag plockar fram allt som jag behöver går Ida loss på grytorna.. Tycker det är ganska onödigt att hon leker med dom nu när hon snorar och har sej. Och diska alla grytorna från snor och hosta hart jag ingen lust med. Plockar fram några leksaker och fortsätter med mitt...

Det tar ca 2 min sen är leksakerna ointressanta och Ida går loss på reklam och kattmat. Mäter upp vad jag ska ha i och plockar sen undan reklamen och kattmaten...
medans Ida leker med Dantes mat.. Kulorna är mycket mer intressantare än nått annat. Tvättar mina händer som nu hunnit ner och knåda degen, tar bort Ida och sätter för grinden så hon inte kan komma åt Dantes mat. Under tiden har Ida letat sej in i skafferiet och vid detta läget är jag så hungrig och sugenscones så jag väljer att låta henne hållas..
Och så här snyggt såg det ut efteråt. Dante blev i alla fall glad... han fick faktiskt in och äta upp sitt levergodis

3 kommentarer:

  1. ha ha.. hon ör ju bara för go lilla Ida. Upptäckarresa av stora mått... <3

    SvaraRadera
  2. Åsa: Ja det märks att hon börjar bli stor. Far hit och dit som en tok :)Inte en lugn sekund i vaket tillstånd.

    SvaraRadera
  3. hihi sötnöten!! Engla är ett stort fan av Boris skålar med. sätter man ner henne på golvet i köket så det första hon gör är att krypa dit, hon är som en målsökande raket...

    SvaraRadera