fredag 10 december 2010

Jo jag lever :)

Se ett inlägg :)
Vet att det är mycket längesen som jag var inne nu och skrev. Som jag sagt förrut så går det i vågor. Jag känner inte heller direkt att jag har den tiden att sitta och skriva en massa och jag tycker i vissa perioder att det inte är särskilt kul. Men nu kommer det ett kort litet inlägg för att berätta att jag e vid liv och att vi alla mår bra. Lite nyheter har jag att dela med mig av.. men några kommer jag hålla lite hemligt ett tag till ;) Och nej.. jag är inte gravid :)

Ida har sen i söndags inte ammat nått alls. Nu har vi bestämt oss att det är dags att sluta. Har ju ändå ammat i 15 månader och det räcker ju ;) Det går faktiskt riktigt bra. Visst är det många tårar, i alla fall var det det dom första dagarna. Jag har haft fruktansvärt dåligt samvete eftersom jag berövar henne på en mys/gos/trygghets faktor. Men jag har ändå försökt att hålla mig lite kylig och kall.. och jag har lyckats bra med det. Äter gör hon lite bättre.. i alla fall gröten morgon och kväll. På dagarna äter hon inte spec mycket och det är vi ju vana vid. I onsdags natt sov hon hela natten!! :O Sen i torsdags natt vaknade hon bara en gång och nu natten till fredag bara två gånger :D. Jag är nöjd! Annars så har hon varit vaken i stort sätt varannan timme!

Ida har också varit på sitt första tandläkarbesök! Inte att hon ville öppna munnen! Hehe. Men hon fick i alla fall en rosa fin tandborste och ett tandkräm som hon blev väldigt glad för.

Julen kommer firas hemma hos mamma och pappa. Jessica och Heidi kommer så klart också åh va me. Nicole messade i förrgår och sa att dom antagligen skulle sitta ensamma på julen. Maj-Britt skulle jobba och Lars skulle fira med sin tjejs familj. Så jag frågade mamma och Nicole med familj kunde komma.. och givetvis kunde dom det. Blir en dansk jul ^^ knytkalas. Längtar som en tok!

Annars går allt sin lilla gång här hemma. Ida växer fast att hon inte äter och Julia växer hon med. Hon är snart lika lång som mig :S Per växer han med.. börjar få en kula på magen som han bekymrar sej över och säger att han ska träna bort.. men än så länge har han inte tränat nått alls fast att han klagat över magen väldigt många veckor nu :) Min mage är iofs också ganska pluffsig, men jag har valt att inte bry mej om den. Suck nu har Ida rivit ut allt i min väska.. men men hon sitter i alla fall lugnt för sej själv (kors i taket) och pillar och plockar och låter sin kära mamma va i fred hihi.

Ikväll blir det Idol och vi tippar på att Jay kommer ta hem segern. Godis är inköpt och jag ska faktiskt ta mig en cider! Och på tal om cider. Nyår kommer vi fira hemma hos Kongserydsborna. Ska bli super trevligt och vi längtar som bara den!! ^^

Jott: Ronja har det super bra. Hon ser ut som en isbjörn i sin tjocka vinterpäls! Bästa stunden för hennes del är när det är insläpp för kvällen och hon vet att det ligger en liten tuss hö på golvet och en hel nätpåse full! Krubban med smaskigt lusern och vitaminer och en morot. Har pratat med Åsa med att sätta för en släde på henne.. men får se om det blir av. :)

2 kommentarer:

  1. Underbart=)
    Jag har varit hos Dorthe och lämnat Idas klapp... Vi ska fira denna jul hemma hos Robin och Johanna -även vi en dansk jul *wohoo*

    SvaraRadera