söndag 26 september 2010

Hej Hopp

Ikväll börjar premiären på min gitarr kurs som jag för några veckor sen anmälde mig till. Skulle eg haft min första gång förra söndagen.. men branden som bröt ut där för ett tag sen hade orsakat mer skada än vad de från början trott.

Igår var vi i Eksjö på bonnadag.. Skojade om att vi tog oss till stan för att åka och titta på traktorer och se på några enstaka djur hihi. När vi kom hem red jag och Anette ut en kort sväng och idag blir det att rida ut med Olivia och hennes nya häst. Vi har bott grannar så länge och det är första gången vi rider ut tillsammans! Ska bli roligt fast att jag kanske skäms lite av att Ronja lagt på sej lite väl förmycket i sommar. Fattar dock inte hur hon kunde blivit så fet.. klenare bete får jag leta efter! Aja, jag ske eg inte klaga för billigare häst att fodra får man leta efter ;) Har sagt ifrån om på Julias ridskola att om de skulle få kort med hästar så kan de få låna Ronja över höst vinter och vår..

Babysim ska vi också hinna med idag. Förra söndagen gick det så himla bra! Dök flera gånger helt perfekt fast att vi inte dykt en enda gång på hela sommaren. Vår lilla fisk!

Nästa helg ska vi fira Åsa som fyller jämt. Kalaset kommer hållas på Öland och ett hus är hyrt över helgen. Vi blir 4 familjer som kommer bo i samma hus. Anette och Mattias med barn, vi och så Åsa och Lasse samt Rebecca och hennes nya Björn. Anledningen till att kalaset hålls på Öland är för att Parell ska ha uppvisning. Parell är hos Sylvia på utbildning just nu. Ska bli super skoj att se honom!

Ida har börjat gå så smått! Hon går mellan oss vuxna och går längst möblerna.. men än så länge tycker hon det är smidigare att krypa! Men oj så fort allt går! Det var ju bara igår hon log sitt första leende käns det som.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar